Tips och trender med Gustav Broström

Tips och trender med Gustav Broström

Tips och trender med Gustav Broström

Tips och trender med Gustav Broström

Gröna trenden – lyxig cannabis i hemmet

Gustav Broström  |  Publicerad 2017-04-06 08:00  |  Lästid: 2 minuter

I år lanserades Herb Essentials, ett amerikanskt hudvårdsmärke vars nyckelprodukt är cannabisolja, utvunnet ur färska cannabisknoppar (ingen fara, det finns inga olagligheter i ljuset). För närvarande finns fyra olika produkter, fuktkräm, body lotion, läppbalsam och doftljus. Det senare har även noter av citrus, bergamott och patchouli så doften är subtil och lyxig snarare än kille-framför-flashback-som-skriver-att-9/11-var-ett-inside-job.

Grundarna själva säger såhär: ”Idén med Herb var att göra ett hudvårdsmärke som specialiserar sig på cannabis, istället för ett cannabismärke som gör hudvård. I Sverige är kanske inte Cannabisprodukter lika närvarande som i USA, men de flesta kan nog ändå relatera till produkter som riktar sig mot en mycket mer hardcore-målgrupp aka stoners. Inget fel med det, men det tilltalar inte alla. Och vi ville göra något som tilltalar alla. ”

Herb Essentials finns för närvarande i två butiker i Manhattan, en butik i Portland, en i Paris och  på Nordiska Galleriet i Stockholm. Doftljus ligger på 600 kr och läppbalsamet på 100 kr, perfekt gå-bort-present!

 

Happy 420 guys. Herb Essentials köper du –> HÄR. 

Dela på Facebook
Tweeta

Redaktionen tipsar